tirsdag 13. september 2016

Support us in the FIGTH Against the Cyber Trolls

Hello Everyone

 First I'd like to introduce myself, for those of you who do not know who I am. My name is Silje Kristin Aunan, I'm 28 years old and I live in a small place in the northern of Norway. 
I am a paper artist, I like so many others have been attacked anonymously and publicly because of what I make and who I am as a paper crafter. 

This whole blog was created by the simple reason that I shared my story about what has happened to me in the scrapbooking environment over the past two years. Because of all the support I've got after I publish my story, which came in my blog, on private messages and on my own scrapping page on Facebook, I was first inspired to gather ut the Norwegian Scrapbooking environment. This idea evolved with the help of a very good friend, this idea was a separate blog, which has its own purpose.
This is my story

***

 Først så vil jeg gjerne presentere meg, for de av dere som ikke vet hvem jeg er.
Mitt navn er Silje Kristin Aunan, jeg er 28 år og jeg bor på en liten plass i Nord Norge.
Jeg er en papirkunster, å jeg som så mange andre er blitt angrepet anonymt og offentlig på grunn av det jeg lager og hvem jeg er som scrapper.

Hele denne bloggen ble laget av den enkle grunnen av at jeg delte min historie, om hva som har skjedd i mot meg i Scrappe Miljøet de to siste årene. På grunn av all den støtten jeg har fått i etter tid, som kom i bloggen min, på private meldinger og på min egen scrappe side på Facebook, ble jeg først inspirert til å sammle sammen det Norske Scrappe Miljøet. Denne ideen utviklet seg med hjelp av en meget god venninne, ble denne ideen en egen blogg, som har sitt eget formål.
Dette er min historie

 


Bullying and harassment in the scrapbooking environment, has been one major problem, more and more crafters have experienced bad words anonymously in private blogs, publicly at various scrapbooking pages on Facebook and in private messages. 
This is not okay !!! 
It is not okay that someone attacking your creativity, that they speak badly about your creativity or attacking you anonymously or publicly on different pages or forums. 

We should not ignore if someone get attacked with bad words. We should stop shutting out people on gatherings, rather to welcome them and accept them for who they are. We should start aspecting that we all are different, we all have our ways to be. We should be happy that we all have our own style, that so many dare to share their projects with us. We are inspired, we evolve and we dare to try new things, thanks to other paper crafters. We use our creativity as we want and no one will take that from us. 

It is time that we stand together, Scrappers, Manufacturers and Shops. It's time that we speak loudly and openly about what has been hide away in many years, that we share our stories about bullying in our creative environment and that we stand up to fight one major problem. It's time we take back the motivation that was stolen from us and begin to make things with paper and details as we once did. 

I created this blog because in this way we can fight Online Trolls together. In here we will have many different GIVEAWAY's sponsored by Manufacturers and Shops from all over the World. Who can participate in the various GIVEAWAY's depends on who is sponsoring. If you want to sponsor this page, write a mail to this address and we will contact you. 
This blog also has its own Facebook page, which can be found HERE :-)

Before I conclude I would like to give a big Thank You to those who believe in this, those who supporting me and to Lena. For without you Lena, there had not been any blog. Sooo THANK YOU <3 You are gold <3

 Then it is just one thing to do, I wish you welcome to the blog where Paper Crafters from around the world stand together against cyber trolls. 

***
Mobbing og trakasering i Scrappe Miljøet vårt er blitt ett stort problem, flere og flere scrappere har opplevd stygge ord anonymt i private blogger, offentlig på ulike scrappe sider på Facebook og i private meldinger. 
 Dette er ikke greit !!!
 Det er ikke greit at noen angriper det du lager, at de snakker stykt om kreativiteten din eller angriper deg anonymt eller offentlig på ulike sider eller forumer.
   
Vi skal slutte å overse hvis noen blir trykket ned med stygge ord. Vi skal slutte å stenge ute mennesker på treff, å heller ønske dem velkommen og gota dem for hvem de er. Vi skal begynne å aspektere at vi alle sammen er forskjellige, at vi alle har våre måter på å vise det på. Vi skal være glade for at vi alle sammen har vær vår stil, å at så mange tør å dele sine prosjekter med oss andre. Vi blir inspirert, vi utvikler oss og vi tør å prøve nye ting, mye takket være andre scrappere. Vi bruker kreativiteten vår slik vi selv vil, å det er det ingen som skal ta i fra oss. 

Tiden er inne for at vi står sammen, Scrappere, Produsenter og Butikker.
Det er på tide at vi snakker høyt og åpent om det som har vært skult i mange år, at vi deler våre historier om mobbing i ett kreativ miljø og at vi står fram for å bekjempe ett stort problem. Det er på tide vi tar tilbake motivasjonen det har kostet og begynner å kose oss med papir og detaljer som vi en gang gjorde. 
 
Jeg opprettet denne bloggen fordi vi på denne måten kan bekjempe Nett Trollene sammen.
Her inne skal vi ha mange ulike GIVEAWAY'er som er sponset fra Produsenter og Butikker fra hele Verden. Hvem som kan delta på de ulike GIVEAWAY'ene kommer litt ann på hvem som sponser. Hvis du ønsker å sponse denne siden, skriv en mail til denne adressen, så skal vi kontakte deg. 

Denne bloggen har også sin egen Facebook side, som du finner HER :-)

Før jeg avslutter vil jeg gjerne få rette en stor TUUUUUSEN TAKK til de som tror på dette, som støtter og til Lena, for uten deg Lena, så hadde det ikke blitt noen blogg.
Sååå TUSEN TAKK <3 Du er gull <3    

 Jeg vil med dette ønske dere Velkommen til bloggen der Scrappere fra hele verden står sammen mot nett trollene.

 


7 kommentarer:

  1. Gratulerer med nystartet blogg! Veldig viktig tema du tar opp, dette blir spennende å følge med fremover. :)Lykke til!

    SvarSlett
  2. Super fedt Silje, det er bare alle tiders ide, som jeg håber og tror rigtig mange vil støtte op omkring, for det er helt sikkert en god sag, som trænger til at blive renset ud i, for der er desværre mange flere end dem der tør stå frem, som oplever lignende ting, og det er bare slet ikke i orden. Det er virkelig sørgeligt, at der er så mange sølle og dumme mennesker til, som kun kan føle sig godt tilpas ved at nedgøre andre, for det kan simpelthen kun være fordi, de er jealous på dem, de angriber for ellers er der simpelthen ingen grund til den slags overhovedet, men det er de jo åbenbart desværre ikke kloge nok til at indse, så i stedet for at bede andre hjælpe dem til at lære mere selv, så angriber man dem man er misundelige på, og det vil jeg i hvert fald meget gerne hjælpe til at få stoppet, og jo før jo bedre, for det er slet ikke i orden at nogen skal føle sig dårlige og ligefrem blive syge, bare fordi nogle få har mindreværds komplekser.

    SvarSlett
  3. Gratulerer så masse med ny blogg.Tøft gjort. Gleder meg til og følge den videre. Masse lykke til. :)
    Klem Linda

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye med ny blogg :-) Sammen er vi sterke !

    SvarSlett
  5. Gratulerer med ny blogg. Håper dette hjelper til med å sette mer fokus på ett stort problem.

    SvarSlett
  6. Gratulerer med ny blogg. Håper dette hjelper til med å sette mer fokus på ett stort problem.

    SvarSlett
  7. Så bra skrevet Silje, jeg får tårer i øynene av å lese <3 Gratulerer med ny blogg og jeg er lei for at du har vært utsatt for hets og mobbing, det er noe av det værste man kan oppleve *klem*

    SvarSlett